Η πρώτη διεθνής έκθεση τροφίμων που ανοίγει τις πύλες της στο ευρύ κοινό μετά την πανδημία είναι γεγονός!
Αν και μουδιασμένοι, οι περισσότεροι εκθέτες δηλώνουν αισιόδοξοι καθώς θεωρούν ότι η Anuga θα λειτουργήσει ως προπομπός που θα «ξεκλειδώσει» τις υπόλοιπες μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού, αλλά και τις εγχώριες που για ενάμιση χρόνο αναγκάστηκαν να βάλουν «χειρόφρενο» στερώντας από τις εταιρείες τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και να έρθουν σε άμεση επαφή με πελάτες και τελικούς καταναλωτές. Την ίδια στιγμή, οι περιορισμοί όσον αφορά των αριθμό των επισκεπτών και τη διεξαγωγή γευστικών δοκιμών, αφήνουν την αίσθηση ότι ο τρόπος που γινόταν, μέχρι τώρα οι εκθέσεις, ενδεχομένως να πάρει διαφορετική μορφή.
Ωστόσο, η ελληνική συμμετοχή είναι δυνατή και η αισθητική των περιπτέρων, όπως επίσης και το packaging των προϊόντων κερδίζουν τις εντυπώσεις. Με περίπου 200 επιχειρήσεις η Ελλάδα είναι για μία ακόμη χρονιά η τέταρτη “δύναμη” στην ANUGA, ξεπερνώντας τους Ιταλούς, οι οποίοι ωστόσο κλέβουν την παράσταση με το ντιζάιν και την άψογη παρουσίαση των προϊόντων τους.
Φυτικά τρόφιμα- υγιεινή διατροφή- βιωσιμότητα είναι οι κύριες τάσεις στη φετινή ANUGA. Ιδανικές συνθήκες, θα έλεγε κανείς, για τα super food της μεσογειακής διατροφής, όπως το ταχίνι. Όπως αναφέρει στην Deutsche Welle ο Βασίλης Βατάλας από την επιχείρηση “Αδελφοί Παπαγιάννη” με το brand name “Όλυμπος” “Η τάση για υγιεινή και φυτική διατροφή μας έχει βοηθήσει. Έχουμε έρθει σε επαφή με ένα καταναλωτικό κοινό, το οποίο δεν γνώριζε το ταχίνι, αλλά επειδή θέλει ίσως να το χρησιμοποιήσει ως εναλλακτικό σε κάποιο άλλο προϊόν, μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες του”.
Στο ελληνικό περίπτερο που έχει δημιουργηθεί στην Anuga υπό την αιγίδα του Enterprise Greece και των αρμοδίων αρχών σε επίπεδο περιφέρειας, δεκάδες ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν με στόχο την εξωστρέφεια και την προβολή των ποιοτικών ελληνικών προϊόντων. Μας ενδιαφέρει πολύ η εξωστρέφεια, θέλουμε να προωθήσουμε τα προϊόντα της Αττικής και μάλιστα με αυξημένο ποσοστό επιδότησης για τη συμμετοχή στην έκθεση, αναφέρει σε δήλωση του ο Σταύρος Βουϊδονικόλας, εντεταλμένος σύμβουλος αγροτικής πολιτικής στην περιφέρεια Αττικής.
Η περιφέρεια Ηπείρου με εξαιρετικά πρωτότυπα προϊόντα, όπως γάλα και καλλυντικά από γάλα γαϊδούρας προκαλεί ενθουσιασμό στους γερμανούς καταναλωτές που θέλουν να ενημερωθούν για τις ευεργετικές ιδιότητες του και τις χρήσεις του.
Τέλος, αξιόλογη παρουσία στη φετινή ANUGA καταγράφει και η Κύπρος με 49 εκθέτες και πιο σημαντικό εξαγώγιμο προϊόν το περίφημο χαλούμι. Αν κρόνουμε, μάλιστα, από τον αριθμό των εκθετών και τις θετικές αντιδράσεις, που προκαλεί η πρόσφατη αναγνώρισή του ως προϊόν ΠΟΠ, το χαλούμι φαίνεται να αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή καθώς το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι το επιλέγουν ώς υποκατάστατο του κρέατος, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη.