Αλλαγές στην κατανάλωση κρασιού από νέους Βρετανούς και Αμερικανούς καταγράφει το Wine Intelligence, υπογραμμίζοντας σε πρόσφατη ανάλυση ότι οι παραδοσιακοί πότες γερνούν και υπάρχει αυξανόμενη πόλωση μεταξύ νέων και περιστασιακών καταναλωτών κρασιού.
Για παράδειγμα, το 2010, στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 32% των τακτικών καταναλωτών κρασιού ήταν 55 ετών και άνω, ενώ το 28% από αυτούς ήταν μεταξύ 21 και 34 ετών. Δέκα χρόνια αργότερα, σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί που πίνουν κρασί τουλάχιστον μία φορά το μήνα είναι 55 ετών και άνω. Το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το μερίδιο άνω των 55 ετών αυξήθηκε από 37% σε 56%, ενώ μεταξύ των ηλικιών 18-34 μειώθηκε από 24% σε 14%.
Όπως αναφέρει η ΚΕΟΣΟΕ, προφανώς υπάρχουν ελαφρυντικές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο πληθυσμός αυξήθηκε και στις δύο χώρες και γενικά αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας. Ομοίως, το κρασί καθιερώθηκε πάντα ως το ποτό επιλογής μεταξύ των καταναλωτών που πλησιάζουν την ηλικία των 40.
Σύμφωνα, όμως, με τους Βρετανούς αναλυτές, ο αριθμός των καταναλωτών κρασιού μεταξύ των νέων ενηλίκων αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, όσοι καταναλώνουν τακτικά κρασί έχουν την τάση να αφιερώνουν περισσότερα ποσά σε αυτό, να εμπλέκονται περισσότερο στην κατηγορία και να δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη στην επιλογή των προϊόντων τους, ακόμα κι αν το επίπεδο γνώσης τους δεν έχει βελτιωθεί πραγματικά, ενώ στους νέους, το portofolio των προϊόντων τους έχει επεκταθεί σε “hard seltzers” και άλλα ready-to-drink ποτά.