Σε υψηλή προτεραιότητα θέτουν οι καταναλωτές του μέλλοντος τις υγιεινές επιλογές και την εναλλακτική φυτική διατροφή, ενώ ταυτόχρονα αναζητούν νέες γεύσεις, στρέφονται στα γρήγορα γεύματα και εκφράζουν ενδιαφέρον για τις πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθούν οι εταιρείες παραγωγής. Τις παραπάνω τάσεις κατέγραψε σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε μελέτη του για την κατανάλωσης τροφίμων την ερχόμενη δεκαετία.
Οι σύγχρονοι καταναλωτές, και κυρίως οι νεότεροι, απαιτούν όλο και λιγότερη ζάχαρη στα τρόφιμα τους, επιλέγουν βιολογικά προϊόντα, στρέφονται στην χορτοφαγία (vegan επιλογές) ή σε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων όπως τα superfoods, τα φρούτα και λαχανικά, οι ξηροί καρποί και σε νέες γεύσεις που διατίθενται στην αγορά προσφέροντας ευεξία και υγεία. Εδώ το «κλειδί» αφορά το γεγονός ότι τα εναλλακτικά προϊόντα στα μάτια των καταναλωτών εμφανίζονται ως περισσότερο υγιεινές επιλογές. Μάλιστα η έρευνα έδειξε πως οι καταναλωτές στρέφουν το βλέμμα τους σε επιλογές που έχουν δημιουργηθεί για να καλύψουν ενδεχόμενες διατροφικές ιδιαιτερότητες, όπως δυσανεξία ή αλλεργίες, παρόλο που μπορεί να μην εμφανίζουν κάποια τέτοια ανάγκη.
Κυρίαρχη τάση στους καταναλωτές του μέλλοντος φαίνεται να αποτελούν τα snacks με υπερτροφές, όπως ταχίνι, φιστικοβούτυρο, μέλι και άλλες υπερτροφές, που συνδυάζονται συνήθως με βρώμη. Ταυτόχρονα, έδαφος κερδίζουν και τα snack από αποξηραμένα φρούτα και οι μπάρες υπερτροφών χωρίς ζάχαρη, ενώ δυναμική παρουσία έχει αποκτήσει κι η μαύρη σοκολάτα, που ταυτίζεται στη συνείδηση των καταναλωτών με μία πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τη σοκολάτα γάλακτος.
Το «snacking» φαίνεται να διευρύνει πάρα πολύ τη θέση του στις ελληνικές συνήθειες, καθώς το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι αντικαθιστά κύρια γεύματα με snack λόγω έλλειψης χρόνου, ενώ η τακτική αυτή ακολουθείται κατά 32% από την κατηγορία των millennials. Εξίσου σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 29% από το σύνολο των ερωτηθέντων στρέφεται στα σνακ για να καλύψει τις ανάγκες για βραδινό.
Τέλος, μία ακόμα σημαντική παράμετρος που συνθέτει το προφίλ του καταναλωτή του μέλλοντος αφορά τη βαρύτητα που έχουν αρχίσει να δίνουν οι εγχώριοι καταναλωτές σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, με το 74% των συμμετεχόντων να δηλώνει πιο πιθανό να αγοράσει προϊόντα από εταιρείες με ειλικρίνεια και διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ το 42% δηλώνει ότι θα έδινε περισσότερα χρήματα για προϊόντα με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αντίστοιχο ποσοστό αναφέρει ότι θα διέθετε μεγαλύτερο ποσό για προϊόντα με φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες.