Την πρώτη θέση όσον αφορά τις εξαγωγές κατέλαβε ο κλάδος της ελληνικής βιομηχανικής ντομάτας, έναντι των βασικών ανταγωνιστών του, που στην πλειοψηφία τους έχουν και μεγαλύτερη παραγωγή από αυτή της χώρας μας.
Η ανάπτυξη των διεθνών πωλήσεων από τον Φεβρουάριο του 2020 έως τον φετινό Ιανουάριο ήταν ταχύτερη από αυτή των εννέα κρατών που διοχετεύουν τα μεταποιημένα προϊόντα τους στα ράφια των παγκόσμιων αγορών. Συγκεκριμένα, ενώ οι εξαγωγές βιομηχανικής ντομάτας από την Ελλάδα αυξήθηκαν εν μέσω πανδημίας κατά 20% ή 6.052 μετρικούς τόνους σε απόλυτους αριθμούς, οι βασικές ανταγωνίστριες χώρες κινήθηκαν ως εξής αναφορικά με τις διεθνείς πωλήσεις τους:
• Χιλή: -16% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Φεβρουάριο
• Κίνα: +2% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Φεβρουάριο
• Ιταλία: +10% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Δεκέμβριο
• Πορτογαλία: +15% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Ιανουάριο
• Ισπανία: +7% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Ιανουάριο
• Τουρκία: +18% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Φεβρουάριο
• Ουκρανία: +10% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Ιανουάριο
• ΗΠΑ: +5% τους τελευταίους 12 μήνες έως τον Φεβρουάριο
Μοναδική εξαίρεση η Ολλανδία, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 39%, με τη διαφορά ότι η χώρα δεν έχει παραγωγή ντομάτας ή μεταποίηση σε πρώτο στάδιο, παρά μόνο βιομηχανίες που παράγουν σάλτσες από εισαγόμενα προϊόντα, κυρίως από την Ιταλία και την Ισπανία.
Η ανάπτυξη αυτή έρχεται σε συνέχεια της διψήφιας αύξησης εξαγωγών που πέτυχε η ελληνική βιομηχανία ντομάτας τη σεζόν 2019/20 (+23%) αλλά και σε βάθος τριετίας (+17%).
Αυτός είναι ένας από τους λόγους που το προϊόν προσέλκυσε ακόμα και το ενδιαφέρον των επενδυτικών fund. Θυμίζουμε ότι το 2020 ήταν μία χρονιά κατά την οποία το Pummaro πέρασε στον έλεγχο της Diorama, που έχει επίσης επενδύσει σε Μινέρβα και Damavand, οι οποίες συνεργάστηκαν για να τοποθετήσουν στο λιανεμπόριο σειρά ντοματικών προϊόντων με το brand Χωριό.