Προσδοκίες για εξαγωγές του ελληνικού κρασιού που θα ξεπεράσουν το 1 εκατ. ευρώ για το 2018 έχουν γεννηθεί έπειτα και από τις νέες δράσεις προβολής στην Ιαπωνία.
Μία νέα εποχή ανατέλλει για το ελληνικό κρασί στην Ιαπωνία. Πριν από μερικές μέρες ολοκληρώθηκαν οι δράσεις προβολής του ελληνικού κρασιού από τον Οργανισμό Enterprise Greece στη χώρα, μία δράση η οποία πραγματοποιήθηκε για τρίτη φορά και αναμένεται να συνεχιστεί και το 2018 με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας των ελληνικών ετικετών και απώτερο σκοπό την αύξηση των εξαγωγών στο ένα εκατομμύριο ευρώ μέχρι το τέλος του 2018.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδονται από το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων το εν λόγω πρόγραμμα έκανε την αρχή του το 2015 παρουσιάζοντας μία μεγάλη σειρά εστιασμένων δράσεων όπως για παράδειγμα οργανωμένες επισκέψεις ιαπωνικών Μέσων Ενημέρωσης σε ελληνικούς αμπελώνες καθώς και προσκλήσεις εισαγωγέων στην έκθεση «Οινόραμα» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Ανάμεσα στις ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί είναι επίσης οι καταχωρήσεις και τα άρθρα στον κλαδικό τύπο αλλά και οι επιχειρηματικές συναντήσεις με Έλληνες οινοποιούς.
Παράλληλα σε μεγάλες πόλεις όπως είναι το Τόκιο και η Οσάκα έλαβαν χώρα ειδικές γευσιγνωσίες και εκπαιδευτικά σεμινάρια επαγγελματίες του οινικού χώρου και της μαζικής εστίασης αλλά και θεματικά master class σεμινάρια από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη MW. Στοχεύοντας ειδικότερα στους οινόφιλους καταναλωτές στις πόλεις Τόκιο και Κιότο διοργανώθηκαν και γαστρονομικές βραδιές με ελληνικό κρασί. Επιπλέον, η Ελλάδα έλαβε μέρος στην έκθεση κρασιού Vinexpo Tokyo με ένα εντυπωσιακό περίπτερο το οποίο κέρδισε τις εντυπώσεις.
Η πρεσβεία της Ελλάδας στο Τόκιο στήριξε από την πρώτη στιγμή το πρόγραμμα στο σύνολό του ενώ στο πλευρό της διοργάνωσης στάθηκαν και εξειδικευμένες εταιρείες δημοσίων σχέσεων από τις δύο χώρες.
Όπως μαρτυρούν τα στοιχεία ο αριθμός των ιαπωνικών εταιρειών που εισάγουν ελληνικά κρασιά σημείωσε αύξηση από 3 το 2013 σε 8 το 2016, ενώ παράλληλα το ύψος των εξαγωγών άγγιξε τις 482 χιλ. ευρώ το 2016 (από 158 χιλ. ευρώ το 2013). Για το α’ τετράμηνο του 2017 η αύξηση που σημειώθηκε άγγιξε το 66%, στοιχείο γεννώντας προσδοκίες για τις εξαγωγές του 2018 οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 εκατ. ευρώ. Το ελληνικό κρασί που εξάγεται στη χώρα είναι κατά κύριο λόγο μεσαίας και ανώτερης κατηγορίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι δράσεις προβολής του κρασιού στην Ιαπωνία πραγματοποιούνται με τη χρηματοδότηση του υπουργείου Αγροτικής.