Τη μεγαλειώδη σημασία της οπίσθιας ετικέτας στις φιάλες των κρασιών ανέδειξε έρευνα Αυστραλών ερευνητών.
Το Wine Australia και η αυστραλιανή κυβέρνηση χρηματοδότησαν έρευνα Αυστραλών ερευνητών πάνω στη σημασία της οπίσθιας ετικέτας στις φιάλες των κρασιών. Κατά τη διάρκεια της έρευνας το κοινό έπρεπε να προχωρήσει σε γευστική δοκιμή κρασιών τα οποία είχαν τρεις διαφορετικούς τύπους οπίσθιων ετικετών. Η μία δεν είχε καθόλου πληροφορίες, η δεύτερη είχε περιγραφή βασικής αισθητικής και η τρίτη παρείχε λεπτομέρειες αφηγηματικών περιγραφών. Τα λευκά κρασιά που χρησιμοποιήθηκαν άνηκαν στις ποικιλίες Chardonnay, Riesling και Sauvignon Blanc, ήταν πάντα ίδια και το μόνο που διέφερε ήταν οι ετικέτες. Η ετικέτα που έδινε τις περισσότερες πληροφορίες όπως για παράδειγμα για την ιστορία του οινοποιείου και την λεπτομερέστερη περιγραφή με αναφορά στις επιβραβεύσεις σχετικά με την ποιότητα του κρασιού ήταν εκείνη η οποία προτιμήθηκε σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους δοκιμαστές.
Η σημασία της αντιστοιχίας ετικέτας και πραγματικότητας
Στο πλαίσιο της έρευνας αναδείχθηκε και η σημασία της αντιστοιχίας της περιγραφής με την γεύση του κρασιού καθώς ορισμένες φορές μπορούν να δημιουργηθούν προσδοκίες στις οποίες δεν ανταποκρίνεται ένα δεδομένο κρασί. Ειδικότερα ο γευσιγνώστης και αρθρογράφος David Cobbold έδωσε έμφαση στο χάσμα που μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στις σημειώσεις κατά τη γευσιγνωσία σε σχέση με την πραγματικότητα και την επισήμανση. Ένα άλλο σημείο στο οποίο στάθηκε ο κ. Cobbold ήταν η προσαρμογή των γαστρονομικών προτάσεων που αναφέρονται σε μία ετικέτα στις διάφορες αγορές στις οποίες διατίθεται ένα κρασί έτσι ώστε να είναι σε συμφωνία με την τοπική κουζίνα.
Η χρησιμότητα της έρευνας
Ο υπεύθυνος της έρευνας, καθηγητής Sue Bastien στάθηκε στο γεγονός ότι: «Οι περιγραφές για το κρασί και τον παραγωγό που είναι γραμμένες με έξυπνο τρόπο είναι πιθανό να αποσπάσουν περισσότερα θετικά συναισθήματα κατά τη διάρκεια μιας τυφλής δοκιμής, να βελτιώσουν τη θετική αντίληψη για το κρασί, να οξύνουν την ποιοτική κρίση και να αξιολογήσουν το ποσό που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να αγοράσουν». Από την άλλη πλευρά ο κύριος συγγραφέας της μελέτης Δρ. Lucas Danner τόνισε τη σημασία της μελέτης καθώς τα εν λόγω ευρήματα έχουν σημαντικές συνέπειες για τους παραγωγούς κρασιού και τον τομέα της Horeca, στο μέτρο που οι περιγραφές συμβαδίζουν με το περιεχόμενο παρά οι απλές γευσιγνωστικού τύπου αναφορές.»