ΙΕΛΚΑ: Νέα μελέτη για τις συνήθειες και τις επιλογές του καταναλωτή

14 November 2017

Νέα μελέτη του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει την έντονη κινητικότητα του Έλληνα καταναλωτή και τη συνήθειά του να επιλέγει πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης για τις αγορές του.

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε την ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ έχοντας ως δείγμα 2.000 καταναλωτές. Στο πλαίσιο της έρευνας μελέτησε μεταξύ άλλων και τις πολυκαναλικές τάσεις που έχουν παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές προσαρμοζόμενοι στην οικονομική ύφεση αλλά και επηρεαζόμενοι από άλλους παράγοντες.

Όπως δείχνουν τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν ο Έλληνας καταναλωτής προσπαθεί να αξιοποιήσει τις προσφορές και τις εκπτώσεις που του παρέχονται από το σουπερμάρκετ ωστόσο επιλέγει σε ένα μεγάλο ποσοστό και άλλα σημεία πώλησης.

Νέα μελέτη του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει την έντονη κινητικότητα του Έλληνα καταναλωτή
Νέα μελέτη του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει την έντονη κινητικότητα του Έλληνα καταναλωτή

Το 60% των καταναλωτών επισκέπτεται το σουπερμάρκετ περισσότερες από τρεις φορές την εβδομάδα ενώ το 58% επισκέπτεται με την ίδια συχνότητα το αρτοπωλείο. Στην λαϊκή αγορά αναζητά σε εβδομαδιαία βάση φρούτα και λαχανικά το 78% των καταναλωτών τη στιγμή που το 81% επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα το κρεοπωλείο ή το ιχθυοπωλείο.

Όπως είναι αναμενόμενο δεν υπάρχει ταύτιση ανάμεσα στην επισκεψιμότητα και στην αξία του καλαθιού. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη έχει το σουπερμάκετ ενώ το καλάθι του φούρνου παρά τη συχνότητα των επισκέψεων έχει χαμηλότερη αξία από το καλάθι του κρεοπωλείου.

Αξίζει να σημειωθεί πως από τη μελέτη απουσιάζει το κανάλι της διαδικτυακής πώλησης το οποίο σημειώνει ραγδαία αύξηση στο εξωτερικό.

Όσον αφορά στους λόγους για τους οποίους ο καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ πέρα από τον προφανή ανεφοδιασμό σε βασικά προϊόντα είναι η σχέση ποιότητας και τιμής, η εμπιστοσύνη αλλά και σε ένα ποσοστό 22% η ψυχαγωγία!

Πηγή: www.ielka.gr