Η μειωμένη παραγωγή ελαιόλαδου οδήγησε σε πτώση των κρητικών εξαγωγών για το 2016 συγκριτικά με το 2015, ενώ και το 2017 φαίνεται ότι θα είναι μια χρονιά με μεταπτώσεις και προκλήσεις αφού ήδη το πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου ήταν πτωτικό σε ποσοστό 6,9%.
Με σημαντική πτώση έκλεισαν οι κρητικές εξαγωγές το 2016 όπως αποκαλύπτουν τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η πτώση αγγίζει το 5,8% και συνολική αξία των κρητικών εξαγωγών για το έτος αγγίζουν τα 457,7 εκατομμύρια ευρώ όταν η αντίστοιχη αξία το 2015 ήταν 486 εκατομμύρια ευρώ όπως και το 2014. Ως αιτία για τη σημαντική πτώση αναγνωρίζεται η μειωμένη παραγωγή ελαιόλαδου τη χρονιά που μας πέρασε όπως χαρακτηριστικά δήλωσε και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης ο οποίος ωστόσο τόνισε πως η κατάσταση θα μπορούσε να είναι δυσχερέστερη δεδομένης της μείωσης και πως το όποιο θετικό αποτέλεσμα οφείλεται στις «πολύ δυναμικές προσπάθειες των εξαγωγέων του νησιού που κατάφεραν να αντιστρέψουν τη μεγάλη πτώση».
Το ελαιόλαδο αποτελεί το 66% των εξαγωγών του κλάδου των Τροφίμων και Ποτών και η μείωση που παρουσιάζει ξεπερνά το 21%. Από άποψη αγοραστών ειδικότερα για τον κλάδο πρώτη είναι η Ιταλία με μερίδιο αγορών 44%, δεύτερη η Γερμανία με 18% ενώ ακολουθούν η Αυστρία με 6%, η Η.Π.Α. με 3,7% και το Ηνωμένο Βασίλειο με 3,4%.
Δυστυχώς και το 2017 φαίνεται πως πρόκειται να είναι μία χρονιά με μεταπτώσεις και προκλήσεις αφού ήδη το πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου ήταν πτωτικό σε ποσοστό 6,9%. Προκειμένου να ενισχυθούν οι εξαγωγές του νησιού ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης συνεργαζόμενος με την Eurobank προγραμματίζει μία ακόμη καινοτόμο δράση στο πλαίσιο του Προγράμματος Go International: το Go In Crete. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο Ηράκλειο από τις 24 έως και τις 26 Μαΐου με τον ΣΕΚ να αναλαμβάνει τον συντονισμό. Η συγκεκριμένη διοργάνωση η οποία πραγματοποιείται για δεύτερη φορά στη χώρα μας θα δώσει την ευκαιρία σε περισσότερους από 100 Έλληνες εξαγωγείς από τους τομείς των αγροτοδιατροφικών προϊόντων και των φυσικών καλλυντικών να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε περισσότερους από 70 στοχευμένους ξένους αγοραστές από 20 και πλέον χώρες.