Το ανορθόδοξο οινοποιείο Ava Winery με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ήρθε να ταράξει τα νερά στη βιομηχανία οίνου, αφού υποστηρίζει ότι «μπορεί να μετατρέψει το νερό σε κρασί μέσα σε 15 λεπτά».
Το αίμα νερό δεν γίνεται αλλά το νερό κάλλιστα μπορεί να γίνει κρασί… Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η start up εταιρεία Ava Winery στο Σαν Φρανσίσκο, η οποία δημιούργησε συνθετικό κρασί που δεν προέρχεται από σταφύλια, αλλά από αιθανόλη και άλλες αρωματικές ουσίες. Οι ιδρυτές της νεοσύστατης Ava Winery, Mardonn Chua και Alec Lee ύστερα από δοκιμές έξι μηνών να δημιουργήσουν ένα κρασί που μιμείται το ιταλικό αφρώδες Moscato d’Asti. Μάλιστα, η διαδικασία σύμφωνα με τους δύο ανορθόδοξους οινολόγους διαρκεί μόλις 15 λεπτά.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «New Scientist», οι εμπνευστές αυτού του πρωτότυπου εγχειρήματος, αρχικά είχαν απογοητευτεί, καθώς οι πρώτες δοκιμές τους ήταν τουλάχιστον απογοητευτικές. Ωστόσο, ο στόχος τους επετεύχθη και ο δρόμος για τη δημιουργία και άλλων ποτών άνοιξε όταν έλαβαν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό μάλιστα ενισχύεται από την πρόθεσή τους να δημιουργήσουν ένα νέο συνθετικό ποτό: πρόκειται για μία εναλλακτική πρόταση της γνωστής γαλλικής σαμπάνιας Dom Perignon. Ενδεικτικά, έχουν υπολογίσει ότι ένα μπουκάλι της κλωνοποιημένης Dom Perignon θα τους κοστίσει 50 δολάρια και έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν συνολικά 499 μπουκάλια.
Όσο για τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε το παράδοξο οινοποιείο Ava Winery; Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δήλωση του Alain Deloire, επικεφαλής του Κέντρου Κρασιού και Βιομηχανίας Σταφυλιού του πανεπιστημίου Charles Sturt της Αυστραλίας και για χρόνια συνεργάτης της πιο αναγνωρίσιμης ετικέτας σαμπάνιας στον κόσμο Moët & Chandon: «πρόκειται για μια ανοησία».
Στο ίδιο κλίμα αλλά με μεγαλύτερη ευγένεια ο Tony Milanowski του Plumpton College της Μεγάλης Βρετανίας, θεωρεί ότι ορισμένα συστατικά όπως τα λιπαρά οξέα και οι εστέρες θα είναι δύσκολο να διαλυθούν απευθείας στη συνθετική παρτίδα. Από την αντιπέρα όχθη, άνθρωποι του οινοποιείου Ava Winery υποστηρίζουν ότι η χαμηλή τιμή είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να φθάσει το προϊόν τους στο wine bar των οινόφιλων και δηλώνουν αισιόδοξοι…
Ωστόσο, σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι εκτός από τη βιομηχανία οίνου και σαμπάνιας, απέναντι στο παραπάνω εγχείρημα, θα σταθούν και οι αυστηροί κανονισμοί που διέπουν τα προϊόντα που φθάνουν στους καταναλωτές, καθώς σε καμία περίπτωση η ετικέτα τους δεν μπορεί να είναι παραπλανητική. Παραδείγματος χάριν, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, απαγορεύεται η ετικέτα στο μπουκάλι ενός συνθετικού κρασιού να αναφέρει τη λέξη ‘κρασί’, καθώς θα πρέπει το προϊόν να είναι προκύψει ύστερα από ζύμωση του χυμού των σταφυλιών.